fredag 17 juli 2009

Why?

Ikväll kommer svärföräldrarna. Vi ska få lite hjälp att sätta in takfönstret, så vi hoppas på vackert väder!

Men, jag frågar mig: Varför får man alltid städnoja när föräldrar (eller andra gäster för den delen) ska komma? Allt ska vara tipptopp. Man vill bjuda på goda hemlagade/bakade godsaker. Hela huset ska vara städat, disken diskad och tvätten tvättad. Gräsmattan ska vara nytrimmad, rabatterna rensade och grusgånen krattad. But why?! Vad är det man försöker bevisa?


Faktum är ju att vi faktiskt har bett dem komma för att de ska hjälpa oss att stöka till ännu mer. Det ska ju sågas, spikas och hamras. Dammet kommer ju yra så det står härliga till. Eventuellt kommer dammsugningen att rationaliseras bort.

Jag har faktiskt bakat muffins, även om de inte blev lika fina som
sist. Kanske för att jag inte riktigt följde receptet...
Nu har jag tre feta flugor i fönstret bakom mig. Ska börja med att jaga ut dem och sen får vi se vad som följer.

5 kommentarer:

fru cruz sa...

strunt i städandet! gör ett litet test vett ja´; se hur mycket du klarar lämna ostädat å se hur reaktionen blir! kram kram

Anonym sa...

håller med MiaMaria, strunt i städandet dvs träna på......
vi kvinnor ska ju vara så "duktiga" tror att omgivningen heller har det lite stökigt och vi är gladare och mindre trötta.
Kram/ Ninni

Unknown sa...

MiaMaria & Ninni: Stor del av städningen rationaliserades bort. När jag tänker efter var det nog all... Ett tag med borsten i toaletten, det var allt. Några större reaktioner uteblev. Däremot storstädar svärmor vårt hus idag! :o)

Michaela sa...

haha, ja det är konstigt varför man alltid ska städa, fixa, tvätta och slita ihjäl sig för att föräldrarna eller svärföräldrarna kommer.. eller vänner osv osv.. inte för att jag gör det [men det är väl bara för att jag inte bor själv än], men min MOR är precis sån där! det är inte annat än att man blir lite irriterad på henne ;)

Michaela sa...

..ja man blir ju irriterad eftersom man ser att hon stressar sönder sig för nåt som faktiskt inte egentligen är så himla viktigt :)