måndag 7 december 2009

Prioritera mera

Ni är tillfälligt bortprioriterade kära vänner. Men jag har inte glömt bort er! Tror att vi alla, lite till mans, behöver bli bättre på att prioritera i vår vardag. Vad är det som är viktigt, vad kan vänta till senare, finns det något jag kan strunta i helt? Skrev tidigare om mina "förhållningsregler" inför julen, prioriteringslistan är en viktig del där. Bilderna samlas i kameran och tankarna hamnar på hög i huvudet. Men det får vänta till sin tur i ordningen.

Det andra adventsljuset är i alla fall tänt nu och julen närmar sig med stormsteg. Julklapparna är snart inhandlade och julmyset lägrar sig så sakteliga. Kaknivån börjar bli oroväckande låg, kanske måste det kompletteras innan gästerna dyker upp. Pepparkakorna blir dock fler!

3 kommentarer:

Michaela sa...

Åå det är så jobbigt när man måste prioritera bort saker man inte VILL prioritera bort...!!! Man vill räcka till för allt & alla... men det går ju inte.. *suck*

Man får helt enkelt ta en sak i taget och vara nöjd med det. Nu ska jag plugga :)

Ha en bra vecka! kram.

Michaela sa...

Ååå tack för kommentaren :)
..tycker verkligen om min nya header! Den är så vintrig och LJUS, som du säger.. men nej, jag har inte tagit bilderna.. tyvärr! Kanske är elakt att sno bilderna bara sådär...hmm. ska fundera på det. bilden på mig har jag dock tagit själv ;)

Kram.

Rut Linden sa...

Fina fina Ida! Du har minsann öga för stil, dekorering, inredning, mat och allt annat gott, kul och mysigt :)
Mysig prioritera-bild!