fredag 7 oktober 2011

This is why


Ni får ursäkta, men jag har faktiskt inte haft tid att blogga under veckan som gått. Inte ser det ut att finnas mer tid i veckan som kommer heller. 


Förra helgen började Samuel bandtäcka entrétaket, något som han kommer fortsätta med nu i helgen. Ester uppskattade inte när han sågade i taket, men trivdes bra i sina Peltorkåpor. Jag började sätta upp och måla panel i köket. Helt klart en utmaning med en tremånaders vid sin sida. Så fort hon sover är jag igång med tumstocken, penseln eller någon av alla dessa sågar som ska användas. Men jag tror det kan bli riktigt bra när det blir färdigt! 


Tanken var från början att måla panelen vit, men så hittade jag en burk Silverpil i källaren och den ger en väldigt fin brytning mot allt det vita runtomkring. Målet är att ha bänken på plats till nästa helg. Då kommer våra familjer för att vara med vid Esters barnvälsignelse. Så innan dess ska det bakas lite också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fint blir det!!!!!!
mam & dad

Sockerklaras sa...

Det blir kanontoppenbra, helt enkelt:) Ingen choklad än dessvärre...:(

Kram, kompis!

Hvita Villan sa...

Tack för din hälsning! Ert kök blir jättefint och jag hoppas att du nu sitter på bänken och njuter av ngt gott och är nöjd med ert arbete. ; )

Kram Lizette