fredag 10 april 2009

Enkelt påskpynt

Halv sju i morse slog maken upp ögonen och sa "Jag tror jag ska gå upp nu". Två timmar senare hade vi duschat, ätit frukost och målat bokhyllan ett varv. Pensionärsvarning var det någon av våra vänner som kallade det!
Under de senaste dagarna har jag hört flera som haft lite smått panik över att de inte hunnit påskpynta. Bjuder därför på ett tips på extremt enkelt påskpynt. Äggskal! Jag har behövt äggula till mousserna som ska vara i tårtan och därför har det blivit ett och annat ägg knäckt. Sköljde därför ur skalen och placerade ut dem på strategiska platser. Några i/runt krukväxterna, andra i en äggkopp med ett värmeljus. Snabbt och enkelt!
Har även gjort egna ägg att hänga i påskriset. Kom fram till att vita skulle vara finast. Jag har aldrig fött barn, men efter att ha blåst 6-7 ägg kan jag säga att jag har en föraning. Ok, jag vet ingenting om smärtan. Men principen att något stort ska ut genom ett väldigt litet hål, där måste jag ändå säga att jag fick en liten uppfattning om frustrationen. Det gäller att inte ta i så man spricker!!!
Nu ska jag se om jag kan få till ett fågelbo i choklad till morgondagens tårta. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: