onsdag 27 maj 2009

Änglar och tomater


"För att göra tomatplantorna starkare och styvare i stjälken kan du blåsa på dem ibland så att de vajar eller ställa in en fläkt som gör det åt dig. Det går också bra att dra fingrarna genom plantorna så att de rör på sig. Detta ska praktiseras från det att plantorna är små."

Öland må vara "a piece of heaven", men min man är en ängel. I morse kom han upp och frågade "vill du ha frukost nu, eller vill du ligga kvar en stund". Klockan var halv åtta och några minuter senare stod frukosten på bordet!
Strax innan han sedan åkte till jobbet lät han meddela "jag har blåst på tomaterna idag, så vet du". Visst var det lite gulligt.

Nu ska jag gå och göra chokladmousse!

2 kommentarer:

Emma Hugosson sa...

Hej Lillstrumpan! Aaha.. jag som funderar över stormarna i livet ibland, fick precis en underbar förklaring. Kanske är det så att Gud låter det blåsa på oss för att vi ska bli starkare och mera rotade i honom!! Skön känsla att han finns nära för att också beröra oss och inte bara ställer dit fläkten..klara dig bäst du vill!!! Kram Emma

Unknown sa...

Åh vad roligt att du tittar in i mitt skafferi! Vilken bra liknelse det blev, jag har inte tänkt så innan, men visst stämmer det!!! Jag tror att vi får sitta i hans hand som den lilla plantan på bilden fick göra i min. Särskilt när det blåser dagar som denna! kram på dig vännen