tisdag 26 maj 2009

Distans

Idag bloggar jag på distans. Från en maroccansk kamelhårsfilt i trädgården. Skulle helst av allt bara vilja somna till här, men jag väntar ett samtal. Finns en hel lång lista på saker jag skulle behöva ta tag i också. Men jag ids helt enkelt inte med det just nu. Igår köpte jag dock en planta gula pärontomater. Det var nice! Sen klippte jag större delen av gräsmattan på kvällen, fläckvis i alla fall. Ur ett grodperspektiv ser den ganska grön och fin ut. Kommer man upp lite ser man dock att det mest är spret här och var. Jag klippte de tätaste spreten.
Skulle alltså behöva ta tag i följande:
  • baka - både bröd och mumma
  • tömma diskmaskinen och fixa lite i köket
  • byta ut syrenerna som nu tappat sin lyster
  • slipa och måla lite i hallen uppe
  • byta ut jord i ena rabatten - fåglarna trivs bra med att bada i den nuvarande torra jorden
  • så lite frön - sallad och sånt
  • plantera lite i skattkistan
  • dona - ni vet, så där lite överallt

Men, jag ids inte just nu helt enkelt. Solen tittade just fram. Tror jag flyttar över fokus till ett korsord, kanske vilar huvudet lite på kudden och väntar in det där samtalet. Nån gång ska jag visa er lite fler bilder på mina tårtor. Men inte nu.

kram på er

3 kommentarer:

fru cruz sa...

18 passar utmärkt! ser fram emot massa! kram

Anonym sa...

Förstår inte hur du orkar vännen...blir trött bara av att läsa din lista:-)
Längtar till jag bara får sitta i trädgården och dricka kaffe i solen..det är livet på en pinne..hihi.
Vickan

Unknown sa...

Det var ju just det, jag orkade ju inte. Så jag låg där ute på filten tills strax innan Samuel kom hem. Flyttade in till soffan en stund innan. Sen lagade vi mat, gick ner i källaren med återvinningen och därefter blev det film. Så inget struket från listan idag! =)