tisdag 5 maj 2009

Inspiration från ett Grustag

Runt om på bloggar kan man läsa vart olika personer finner sin inspiration. Det kan vara från andra bloggare, tidningar, tv och jag vet inte allt. Jag hittar dock inspiration någon helt annan stans, nämligen i Grustaget, där mamma och pappa bor. Här finns stillheten och lugnet, luften är klar, ljuset sfäriskt och tonerna jordnära. Helt i min smak!
Mina föräldrar har byggt och byggt om så länge jag kan minnas. Jag tror aldrig att de kommer att bli riktigt färdiga. De lever för att förverkliga sina drömmar. Till min mans förskräckelse har jag både den öländska envisheten och föräldrarnas byggdrömmar i mina gener. Han vet vad som väntar i framtiden. Men så räds han inte en och annan utmaning, en av alla anledningar till att jag älskar honom. Bjuder nu på några inspirationsbilder från fristaden på norra Öland. Se och njut!En härlig blandning av gammalt och nytt. Här skyltar i hallen på vägg av liggande brädor.Trappan till första avsatsen i tornet. Kista med fårskinn välkomnar att slå sig ner och njuta av ljusinsläppet.
Trappa till andra avsatsen. Här kan man sitta ner och spana efter maken när han kommer hem från jobbet. Eller varför inte se på flygplanen när de tar mark sommartid.Trappan upp till tornet, den har precis flyttats från ena sidan avsatsen till den andra. Planlösningen blev så mycket bättre då.

1 kommentar:

viktoria sa...

jag säger bara en sak: WOW!!!