måndag 8 juni 2009

Bloggpiff

För lite sen pratade jag med en god vän, ett samtal som fick mig att inse något väldigt skönt. Vi är alla bara vanliga människor. Ibland när man surfar runt på bloggar, framför allt dessa älskade inredningsbloggar, kan man få lite panik. Alla dessa människor som verkar ha det så fint hemma hos sig. Alltid välstädat, alltid rena ytor och formidabelt ljus. Egna bilder serveras på löpande band och allt tipp-topp. Egna illustrationer och applikationer, så enkla och samtidigt så finurliga. Allt detta kan gärna leda till lite prestationsångest. Hur hinner/orkar de med?! Istället för att bara dela med sig av sina tankar så låter man därför bli. För man vill ju så gärna servera dessa tankar med den perfekta bilden. Men man orkar ju inte alltid! Min vän hade nyligen varit hemma hos en bloggare och fick sig då en tankeställare. Det var ju inte alls så där piffigt som man alltid ser på bilderna! Skönt kände jag, då innebär det alltså att även dessa bloggare bara är vanliga människor.

Så framledes tänker jag ge er fler inlägg utan bilder, för i skrivande stund orkar jag helt enkelt inte hålla på och piffa, fixa och trixa. Det får vara som det är och ni får leva med det.

5 kommentarer:

irre sa...

det blir bra..

fru cruz sa...

Finemang!!!!

Ulrika sa...

Lite roligt att du skriver om detta för det är något jag tänkt på själv. Jag tror jag ser på det lite annorlunda. Själv tycker jag nämligen det är jätteroligt att ta bilder hemifrån och lägga ut på bloggen. Grejen är att bilden ofta inte visar så väldigt mycket och mycket troligt är det fruktansvärt rörigt precis bredvid och utanför bild. Vardagslivet går ju sin gång precis som vanligt men det att finna någon plats i allt detta som kan vara fint och värt att ta kort på känns bara så roligt. Det ger mig massor av energi som gör att jag kanske tar tag i stöket som inte fick vara med på bilden =) Din blogg är värd att läsa även utan bilder, tycker jag. Gillar den. Ha en fin kväll =)

Unknown sa...

Irre och MiaMaria: Tack, skönt, då sänker jag ribban lite. ;o)

Ulrika: Jag kan absolut hålla med dig om energin det ger att hitta den där platsen. Älskar att fota, så där är jag helt med. Ibland tänker jag dock en bild till texten, men så får jag liksom inte till den. Men så är det ju ibland. Här är också stök utanför bild! =) Skönt att det är läsvärt utan bilder ibland dock, kul att du gillar den. En skön kväll önskar jag dig med =)

Anonym sa...

Det låter bra tycker jag, jag slutade ju med min bilblogg när jag insåg att den inte längre tjänade sitt syfte till slut blev det bara jobbigt, en börda. Att sänka ribban lite behöver ju inte betyda att din blogg blir sämre. Puss och kram /Vickan