måndag 28 september 2009

Det var länge sen jag plocka några blommor

...det var länge sen man kysstes i en port

Idag stack älskade vännen in huvudet hos oss här hemma med en blombukett i högsta hugg. "Tänkte att det var så länge sen jag gav dig blommor. Å så vet jag ju att mamma kommer imorgon och då är det ju så mysigt att ha färska snittblommor." Smulan då, du tänker då på allt. Tack så jättemycket!

Så nu står de där på köksbordet, ljuvligt doftande och färgsprakande på köksbordet. Samuel tycker att hortensian ser ut som plocksallat, men han har väl aldrig varit någon stjärna på blommor precis...

Har försökt ta en bild på den härliga buketten, med grönrosa hortensia och rosa rosor, men bilderna vill inte göra den rättvisa. Bjuder istället på en bild på en av de härliga orkidéerna jag fyndade idag. Känner ni igen texten från Östen Warnebrings gamla dänga.

1 kommentar:

Michaela sa...

Nej eftersom dängan är "gammal" så minns jag den inte :P tyvärr. den låter fin..

...Shysst med både ny orkidé och nya snittblommor!! :)

Sov gott och ha en bra morgondag!