lördag 3 oktober 2009

Men, vad ska du ha allting till

Idag har mamma åkt hem och jag längtar redan tills hon kommer nästa gång! Jag passade på att ta en tur till Erikshjälpen idag och gjorde några trevliga fynd. Tänkte för mig själv att det var tur att mamma inte var med, för då hade hon sagt som hon gjorde när jag var liten och kom hemdragandes med en massa saker. "Men, vad ska du ha allting till?!" Pratade dock med henne när hon kommit hem till Grustaget och fick några sköna reaktioner.- Jag har hittat en hatt mamma! Tror den är i ull, brungrå liksom, med brätte och allt.
- Vänta nu, är det en sån där gammal...
- Så är det liksom som små vita hår eller vad man ska säga.
- Å nej, nu tror jag att jag vet hurdan du menar. Har du köpt en sån där ful gammal hatt?!
- JAA, och den är hur cool som helst!!!Hatten kommer ursprungligen från Perssons Herrekipering i Vrigstad. Minns du Maria?- Å så hittade jag en gammal gardinkappa med guldfransar liksom... den är guldgrönaktik... i brokad...
- *skrattar* Såna där som man bara kastar bort!?
- Precis, tänkte det kunde bli skitcoola kuddvar!Hittade en annan gammal gardinkappa, olika tyg på fram- och baksida och med en gammal spets längst ner. Kanske en blivande väska av något slag? Några panelgardiner i mörkbrunt linne till bra peng fick följa med hem och en gammal bok om att sy på maskin. För att inte tala om alla böcker i Kulla-Gullaserien. Jag har inte läst dem tidigare, men det är nog hög tid för det nu. Jo, och så hittade jag en liten guldram till hallen. Ska nog sätta ett av våra bröllopsfoton i den framöver. Bild på ramen får komma senare. Sen vågar jag inte rada upp fler pinaler, tror dock inte att det var mer för den här gången. Eller? ;)

1 kommentar:

Michaela sa...

Hihi, va mysigt med lite shopping sådär en regnig lördag!! :)

Jag är ingen second-hand typ men har förstått att man kan göra vissa fynd, sådär ibland :)
brabra...

Ha en mysig kväll, med Samuel, film och pizza :)