fredag 13 november 2009

Teknikens under

Ännu en teknisk detalj har tagit plats i vårt hem. Ännu en gång har det hänt utan att jag riktigt vetat om att jag sanktionerat inköpet. Ännu en gång känns det som om jag är rätt nöjd ändå.

"Jag försvinner bort ett tag nu då," säger Samuel. "Ha det så bra, säg till när du kommer hem igen bara." Vi sitter i samma rum, i samma soffa, precis bredvid varandra. Ibland hör jag någon (läs Samuel) dra en djup suck. Det är enda tecknet på att han faktiskt sitter här bredvid mig. Samuel spelar pangpangspel på tv'n och jag lyssnar på musik. Samuel har hörlurar på sig. Trots de ibland blodiga scener som utspelar sig på tv'n hägrar ett lugn över hemmet.

Den dagen vi får barn får Samuel sluta spela pangpangspel. Tills dess får han hållas, bara jag slipper vara med och lyssna. Tänk vad lite teknik kan göra stor skillnad.

2 kommentarer:

Michaela sa...

Mmm teknik är underbart ;) ....eller? haha... ja, ibland iaf!

Ha en mysig helg!

Unknown sa...

Det där med att sluta spela när man får barn, det upptäcker de oftast själva :) Linus har varit sugen på att köpa nåt sånt där men insett att det inte skulle funka... Och andra har köpt och sen sålt igen några månader senare. Man får helt enkelt vänta tills barnen har börjat spela själva och då gissar jag att man får nog ganska snabbt!