torsdag 7 januari 2010

Carpe diem

Jag har hakat på en utmaning! Weronica har kommit med den briljanta idén att dokumentera vardagen. Kanske kan det bli en liten bok över året som gått när de 365 dagarna är till ända. Läs mer här för att få veta mer. För mig innebär utmaningen mycket att få släppa lite på alla duktighetstankar, att allt inte måste vara perfekt. W har köpt hem smidiga mallar att använda, själv är jag ju lite av en gör-det-självare så... Jag gjorde egna! En ny kategori får det nu bli. Dammar av det gamla Carpe diem, för det är ju precis det jag ska göra - Fånga dagen! Idag har det gjorts godsaker till fåglarna. Hade minst sex rödbröstade domherrar som slogs mot varandra på altanen idag på morgonen. Lite senare dök grönsiskorna plikttroget upp och ville även de vara med på kalaset. Dags att utöka utfodringsmöjligheterna tror jag bestämt. Håller som bäst på att städa ut julen, passar på att återvinna delar av dekorationen också. Inför dagens värdering av huset har jag räknat ihop vad vi haft för utlägg under renoveringen. Det blir lite papper på några år. Sånt som ska sparas till den dagen huset ska säljas. Mäklaren verkade dock imponerad av vad vi åstadkommit. Kul!

2 kommentarer:

Michaela sa...

Jättefina mallar ju!! :) Kan jag verkligen tänka mig att kolla på varje dag :)

....ja, det är bra att släppa "duktigheten" .. den är så jobbig, jag vet hur den är jag också... men som sagt, man får försöka fånga dagen!

God fortsättning till dig också Ida! :)
...och JA, vinter är UNDERBART!! hihi. snö och kyla, mmm mumma :))

Inspirera Mera sa...

Vilken härlig utmaning och vilka fina bilder du har tagit.
Kram Sandra