tisdag 16 februari 2010

Old news

Jag har blivit en av de. En av de som, när man var liten, klappade en på huvudet och sa "när jag såg dig första gången var du bara en tvärhand hög". En av de som säger "när jag var barn var det minsann ordentliga vintrar med mycket snö". Jag har blivit en av de som på fredagskvällarna väljer "På spåret" och "Så ska det låta" framför lycksökande talanger i grannkanalen. Jag har blivit en av de.
Samuel deklarerar med glädje att "nu är du ett år närmare 30 än jag". Själv påpekar jag gång efter annan att jag fortfarande bara är elva dagar närmare 30 än honom. Så, jag har väl blivit gammal då. Åldern och gravitationen börjar ta ut sin rätt. Men ålder går före skönhet och tack vare de där elva dagarna kommer han alltid att ligga i lä. ;)

2 kommentarer:

Sofia sa...

Åh Ida, vad jag känner igen mig!! Nu har ju jag iofs redan trillat över 30-strecket, men redan när jag var ung (läs runt 20-25) var det "pensionärsprogrammen" som gällde. Jag vill även slå ett slag för det eminenta "Ring så spelar vi" på P4 på lördagmorgnar. Nu ska jag återvända till min stickning som jag har i rollatorkorgen... :)

/Sofia

Michaela sa...

haha, du är gammal.. ja du. jag är också en av "de där"... jag suckar över "dagens ungdomar" och internets frammarsch.. suck suck suck**

Ha en bra dag gamling ;)