måndag 29 mars 2010

Nytt i hyllan

Fick hem en ny trädgårdsbok idag, "Slow gardening - lustfyllda projekt för den medvetna odlaren". (Sluta genast skratta mamma!) Ganska motsägelsefullt med tanke på att jag sällan har tålamod att vänta på att saker ska växa upp, vill att det ska vara grönt och färdigt på en gång. Men boken har många fina bilder och tips på lite annorlunda odlingsanläggningar, så som gamla byrålådor och liknande. (Vilket passar mig utmärkt, ni minns väl den här.) I slutet av boken tipsar ven författaren om att leta i sopcontainrar, på loppisar och Gud vet allt för att hitta fynd. Och ser ni det, det är Ida i ett nötskal. Har kommit hemdragandes med både det ena och det andra i mina dagar, så det är nog en bok helt i min stil trots allt. Kanske kan jag också lära mig något om detta med långsamhetens lov på köpet. Pressbilder från Nordstedts.

Inga kommentarer: