söndag 6 mars 2011

Middastips

Veckans måltider har delvis inspirerats av Helena. Någonstans mitt i testade vi fantastiska timjanbiffar och nu till helgen blev det hel kyckling med äppelcidersås. Förutom att båda rätterna smakade finfint så var de väldigt enkla att tillaga. Rekommenderas varmt!

I övrigt är det väl I fädernes spår som gäller för de flesta idag. Jag har gjort min insats genom att heja från soffan. Upptäckte att sändningarna från Vasaloppet är lite som formel 1 som annars brukar gå på söndageftermiddagrna. Man kan somna ifrån, vakna till och sedan somna ifrån igen utan att egentligen missa så mycket. Lugna kommentatorsröster och ett stilla swosch, swosch, swosch. Dagens första tupplur är avklarad! ;)

1 kommentar:

Rut Linden sa...

hej superkvinnan! men hur grym är du inte, lekfilten är ju helt underbar, ser döproffsig ut! :)

Och frukosten, oh wow!! Vill jag laga nästa helg!! :D Man skulle bara vart fler än en i hushållet... ja det skulle väl va Jesus då.. men jag tycker han pratar så tyst ibland :S Men ja, kanske funkar om jag inte ignorerar honom :)

Och sova till vasaloppet låter helt förträffligt! Hade en kompis som åkte :) Hon åka och jag sova. LÅter bra :)

Kramar på er familjen Bengsson!