söndag 31 juli 2011

Mammas bullar

Ester bjöd idag på en tidig morgon. Till vår stora förundran vaknade hon först vid halv sex idag, två timmar senare än vad vi är vana vid. Sin vana trogen låg hon dock och korvade runt i sängen efter maten och med tanke på tiden hade jag svårt att somna om. Efter de senaste dagarnas mindre angenäma upplevelser, mjölkstockning med frossa och annat spännande, mår jag idag mycket bättre. Så vid sjutiden lämnade vi pappa i sängen, steg upp och gick ut på promenad. Tilläggas bör väl att en av oss faktiskt somnade om och det var inte jag... Föräldrarna fick så äta frukost i godan ro. Man tackar!

Förmiddagen har sedan spenderats till bullbak. Jag blev så vansinnigt sugen för lite sen och idag infann sig ork och inspiration samtidigt. Receptet är detsamma som till semlebullarna, fast utbakningen och fyllningen skiljer sig ju såklart åt. Samuel tyckte att degen kändes ungefär som min mage numera. Jo, man tackar. Undrar om det är han eller jag som ingen bulle ska ha...

*     *     *

Bullarna ser onekligen riktigt fina ut. Tyvärr snålade jag lite med fyllningen. Det var dumt gjort...

Inga kommentarer: