fredag 30 september 2011

Operation väggfast kökssoffa


Visst vore det väl snyggt med en väggfast kökssoffa här?  Jag har drömt om en sådan ända sedan Helena pratade om sin. Egentligen skulle jag ju vilja ha en riktig kökssoffa, men det finns det inte riktigt plats till så det här får bli en kompromiss. Först tänkte jag att Samuel skulle få bygga en, sen ville jag ha lådor och letade efter köksskåpslösningar på det stora varuhuset. Till slut började vi titta på badrumskommoder och hittade lösningen på fyndet. Två kommoder á 145 kr stycket. Egentligen i helt fel färg, men så tänker jag att det går ju att måla!

Och visst vore det fint med bröstpanel på väggen? Sagt och gjort. Idag har jag och Ester varit på brädgården och inlett operation kökssoffa och panel. Samtidigt har jag dragit igång operation jämna-till-uppfarten och Samuel har påbörjat plåtbeklä entrétaket. Det är mycke' nu!

(Panelen skulle självklart fortsätta förbi skafferiet ända bort till ugnen och under fönsterbrädet skulle det bli ett ryggstöd. Men jag ids inte rita alla streck och dottern känner inte för att roa sig själv längre. Men jag tror att ni fattar ändå va?)

3 kommentarer:

fru cruz sa...

duktiga duktiga du!! vill oxå kunna... men jag kan ju annat (inbillar jag mig själv iaf ;-)

Smäm sa...

Ser ut att bli jättefint!

Jag brukar ge sonen full uppmärksamhet när han är vaken men han sover fortfarande ganska mycket under dagen. Sedan lägger han ju sig kl 19 på kvällarna så sen har man hela kvällen "fri" när mannen är bortrest :)

Hvita Villan sa...

Hej!

Hamnade på din sida igår av en slump och plöjde igenom allt. ; )
Har själv en dotter som är glutenintollerant så recepten var toppen. Är även tokig i inredningen, så blandningen passade utmärkt!Kommer kika in hos dig igen!

Kram Lizette,