lördag 28 januari 2012

Glass till min bebis

Don't mess with me

Ester är sjuk. Ester vill inte äta. Misstänker att hon har ont i halsen. Det har nämligen jag haft de senaste två veckorna. Och när man är sjuk och har ont i halsen, då får man äta glass. Hur mycket man vill. Men eftersom vanlig glass kanske inte är så bra till så här små bebisar så gör vi egen.


Jag valde jordgubbar till min Böna, men det går ju att välja nästan vad som helst. Frysta hallon, mango, blåbär och så vidare. Vill man kan man till och med byta ut bananen mot avokado, då får man med en massa nyttiga fetter, avokado hade vi dock ingen hemma. (Innan man går på med jordgubbar bör man veta att bebisen tål det, Ester har ätit det innan utan att reagera. Man vill ju inte att glassen ska göra livet ännu jobbigare än det redan är...)

Glassen är förresten fotad på min nya snygga hylla, mer av den lovar jag visa en annan gång.

Inga kommentarer: