tisdag 14 februari 2012

På andra sidan strecket

Så har jag då passerat strecket och trätt in i mitt fjärde levnadsdecennium. Dagen började bra med present på sängen och frukost i godan ro tillsammans med mannen. Sen gick det mest utför. Eskalerande illamående under dagen resulterade i att Samuel fick hämta mig på jobbet. Eftermiddagen spenderades i sängen och när jag framemot kvällskvisten trodde jag kunde göra maken sällskap i soffan blev jag snabbt tillrättavisad av kroppen och sjönk tillbaka mot kuddarna. Samuel fick inmundiga överraskningsmiddagen på egen hand. Kort sagt, var det en dag vi i stora drag gärna glömmer.


Så här dagen efter har jag tagit mig till soffan och därifrån har jag njutit av och beundrat de vackra blommorna samt pärlhalsbandet maken förärade mig med igår. Hoppas ni andra haft/har en fin alla hjärtans dag där ute. Stor kram till er var och en, och en extra varm kram till dig som inte har någon att dela dagen med. Tänk på att du är unik och älskad precis för den du är! 

Från sängen igår hörde jag hur Ester levde rövare nere i köket, idag fick jag se det på film. Tänk att lite papper kan vara så kul!

1 kommentar:

blixt sa...

tidninge kan man läsa på många sätt Ester har nog kommit på ett eget sätt