söndag 25 mars 2012

En helt ny värld

Någon har byggt bo i mitt lilla myrtenträd. ;)
Ester har mycket att upptäcka nu. Imorgon är hon nio månader och världen är hur stor som helst. Helgen har bjudit på strålande väder och i år har vi påbörjat vårstädningen av trädgården toktidig. Äppelträden är nu beskurna och mossa har rivits ur gräsmattan. Allt medan Ester upptäckt sina nya domäner. Hon upptäcker hela tiden nya saker och det är fantastiskt att se. 
Kortaste vägen till målet - oftast över mammas rabatter.
Gräs, mossa, löv, stenar, jord och pinnar. Allt ska undersökas, kännas på och, till mammas förtret, smakas av. Världen upptäcks bäst med munnen om man heter Ester.
Några stödpinnar på mitten blev det aldrig, toppen var pillig så det räckte!
Trots att det känns som om det inte finns så mycket tid över till någonting alls (efter jobb, barn, plugg och skötsel av hemmet) så tog jag mig häromdagen tid att göra en egen lövkorg. Inspirationen kom från senaste numret av Lantliv. Där hade de målat hönsnätet svart, jag valde dock att behålla det som det var.
Påskigt gula var de, tulpanerna jag bara inte kunde stå emot. Soligt!
Idag avslutar vi helgen med lång långpromenad, sommartid, våffeldag och trandag! På återseende!

Inga kommentarer: