fredag 12 oktober 2012

Jag som skulle städat idag...

Det är tydligen inget bra äppelår i år. Har jag hört. För vi har då rakt inte märkt av det här hemma. Här har vi lika kopiöst mycket med äpplen som alla andra år. Tacksamma är vi för det! 

Inspirerad av alla äpplen och Esters bakning på morgonen och tog jag mig en titt i Claes Karlssons "Mer än bara äppelkaka". Uj så mycket gott det finns! Mer än bara äppelkaka i kombination med bakverk visade sig snabbt innebära mos. Så, sagt och gjort E och jag knatade ut och plockade in en hink med äpplen och sen skred vi till verket. Medan tvättmaskinen gått varm har vi bakat muffins med äpple och kanderade hasselnötter. Sen blev det en liten sats med mos och av moset blev det lyxig äppelrulltårta och vetebröd med kardemumma och äppelfyllning. Därefter tog orken slut, jag som skulle städat...

Utöver bakningen så har vi hittat två kindtänder i Esters överkäke som vi inte har den blekaste aning om när de tittade fram. Kanske inte så konstigt att det var lite kinkigt för ett tag sedan. Å så har jag lyckats koppla ihop min instagram med skafferiet! Tacksamt då instragram är ungefär vad jag känner att jag hinner många dagar.

Inga kommentarer: