måndag 8 april 2013

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting...

Den gamla sången stämmer ganska bra in på livet just nu, iallafall vad gäller förmiddagen. Måndagar är någon form av vilodag och återhämtning efter helgen. Då kan jag med gott samvete spendera hela förmiddagen i soffan, utan att egentligen göra någonting alls. Oerhört skön känsla! Under eftermiddagen har Ester och jag ägnat oss åt lite penséplantering i kruka och lavemangskannor. Nu tror vi nämligen att våren är i antågande. Tror jag har världens finaste lilla trädgårdstomte, tänk om hon alltid satt på trappen. 
Tänkte passa på att föreviga den snyggaste klädkombinationen också. Vid valet av skor är det funktion framför fasion. Visade sig lättare sagt än gjort att fota sina egna fötter, men med en rejäl framåtböjning så fick jag till det! ;)

Inga kommentarer: