fredag 18 december 2009

Ta hand om din gäst

Vi (läs Samuel) målar golvet i hallen uppe nu lagom till jul, detta för dock ett och annat med sig. Ute är det vinter så det förslår, snö och minusgrader. Inne sitter vi i soffan med kofta på och kalla näsor. Kaminen är kall, ljusen är släckta. Boven i dramat heter oljebaserad golvfärg. Att tända ljus eller en brasa leder i dagsläget till os av fotogen. Därav de kalla näsorna.Om knappt en vecka är det julafton och vi får huset fullt av gäster. Kul då att göra det lilla extra, så att man som gäst känner sig som hemma. Än så länge har bara några små saker hittat fram till hyllan på gästtoaletten. Men mer kommer. Fler tips hittar du här.Och Ernst, han sätter griller i huvudet på mig ikväll. Men innan jag tar mig an något av hans, eller mina egna, projekt, ska jag krypa ner under täcket. -12 ute och +17 inne. Duntäcket är min bästa vän. ;)

2 kommentarer:

Rut Linden sa...

Hej ida! Du gör så vansinnigt fint hela tiden, du är den bästa dekoreraren jag nånsin hört talas om!!!! Jag ÄLSKAR det!! Mysigt med snittblommor ja, det är lyxigt :) Jättefint, vad är hemligheten? Vad har du pluggat? Ernst, jag såg först bara bilder och blev chockat, det kan väl inte vara Samuel, nej..!? Vad han har ändrats!!!!!! Nää-ee tänkte jag och bläddrade ner, och då stod det ju Erst hahaha :D kram på dej!

Michaela sa...

Duntäcke skulle jag också vilja ha!! Ligger och fryser jättelänge innan jag kan somna... :/

Mysigt på gästtoan där, - bra tips! Längtar tills jag får mitt eget hem :))