söndag 5 april 2009

Snutte

Att sy saker till barn är så mycket roligare än att sy tex. gardiner! Synd att vi inte har några egna ännu, och på samma gång tur kanske. Nu hinner jag ju öva på att sy tills det blir dags!
Idag har jag, förutom att sy klart överraskningen, även sytt en snutte. Det bästa på barnens leksaker sägs ju vara tvättlapparna. Så jag gick över garderoben idag, klippte lappar i jeans, tröjor och på gamla handdukar. Sen rotade jag fram lite band av olika slag och så sydde jag några av lite stuvar. För att få till den där prassliga känslan sydde jag in lite celofanpapper. Så kan man ju köra den i maskin om det skulle behövas.
Tills jag hittar lämpligt barn att ge den till sitter jag här vid köksbordet och klämmer lite på den själv. ;o)

4 kommentarer:

Emilie sa...

Å vilken ljuvlig lycka att stiga in här hos dig. Så fint allt du gör. Kanske skulle sätta sig och köpa hem lite tyger... blir lite sugen nu... Kram Em

rebecca sa...

i'm SO gonna följa din blogg:) Läs gärna min om du vill... kram

Anna sa...

vad fin! kram

Magdalena sa...

Det är nog många bebisar (läs: och ännu fler mammor) som skulle blir glada för en sån fin. Så enkel och så rolig!