lördag 30 maj 2009

Det finns inga genvägar...

...till det perfekta ljudet. Jag skulle inte vilja gå så långt att kalla mig själv för cineast. Jag skulle inte heller kalla mig för expert på ljud. Men under den sista tiden har jag kommit att uppskatta kombinationen av följande:
  • TV guiden
  • HD PVR (Personal Video Recorder)
  • Ett bra hemmabiosystem
  • En skön soffa
Efter en titt i TV guiden konstaterar jag vilka filmer har jag inte sett, men vill gärna se. Några knapptryckningar senare har jag programmerat boxen och resten sköter sig själv. Den lilla lådan är nu fylld med romantiska komedier, spännande actions och gripande dramer. Alltid redo att avnjutas under alla de kvällar och eftermiddagar som annars saknar annat vettigt innehåll. För visst är det så, när man väl vill se en film på TV så visas det ingen. Problem solved! Att jag sedan fått ett system som anpassar musiken till vad jag gillar, det är inte heller fy skam. Efter viss tvekan är jag nu redo att hälsa "Bosse" välkommen in i familjen. Till och med jag hör skillnad på ljud och ljud nu.
I övrigt bjuder dagen på strålande väder, värme och fågelkvitter. Samuel är på väg till Nässjö på bröllop/vigsel. Jag har planterat lite kryddor, en och annan blomma samt njuter av att få vila i aktivitet.

Å kom ihåg; Dennis Brunbys HiFi i Ässlöv, förschtöööör. ;)

Inga kommentarer: