måndag 18 maj 2009

Det var inte mitt fel...

Blev så glad i morse när jag som hastigast zappade över till Gomorron Sverige på SVT. Deras trädgårdsexpert Ylva Landerholm pratade bland annat om rosor som inte klarat vintern. Ni förstår, jag klippte ner mina rosor i höstas och nu är det vissa som bara vägrar visa några livstecken. Trodde att jag haft ihjäl dem, men så var alltså inte fallet. Även expertens rosor hade dukat under. Detta skulle visst bero på den kalla men snöfattiga vintern som gjort att tjälen frusit sönder växten. Så nu ska jag på Ylvas uppmaning gå ut och gräva i min rosenrabatt. Hittar jag grönt på stammen där nere i myllan så finns det hopp. Annars ska jag gå till butiken, köpa en ny ros och satsa på bättre lycka nästa gång.

Klippet på SVT Play kan ses tom. 24/5.

Inga kommentarer: