tisdag 19 maj 2009

Flox och flax

Samuel jobbar ikväll så jag har passat på att städa lite. Fortfarande har jag lite kvar, men det kan jag ta imorgon när jag är ledig. Det är så skönt när man fått lite ordning runt sig. På något vis känner jag mig så mycket lugnare inombords då. Efter städningen gick jag en runda i trädgården . Det är så skönt att få strosa runt på sina "ägor" och se när det grönskar. 10 små rädisor börjar titta upp ur jorden och nu ser man också en antydan till morötter, palsternackor och mangold. Hittade en liten kamrat i stenpartiet. Vi verkar gilla floxen både han och jag. Tittade också lite närmare på rosorna och blev lite lättare om hjärtat. Verkar som om tre av buskarna har gett upp andan. Men alla andrar har nu skjutit ett eller fler små skott mot himlen!

Som ni ser på bilden har gräset på framsidan börjat ta sig. Än finns det hopp!

Inga kommentarer: