onsdag 13 maj 2009

Halleluja moment

Så har jag nu googlat på Vermicelli och mycket riktigt, jag var inte helt ute och seglade igår. Ordet betyder på italienska "små maskar".
Nåväl, ska idag försöka glömma de små maskarna. Maken och jag var uppe med tuppen idag för att köra och tippa ett helt släp med mossa. Igår kväll lånade vi grannens släp, tog tag i mossrivningen och så blev gräsmattan
äntligen färdigriven. Ett halleluja moment! Nu ska det inköpas lite kombimedel så resterande mossa och ogräs får sig en omgång. Å så ska det lilla gräset gödslas lagom till morgondagens åska och regn. Idag ska jag därför försöka mig på att baka lite bröd och kanske en liten, liten, liten tårta. Tänkte att grannen skulle bli glad då. (För att inte tala om hur glad jag skulle bli!)

3 kommentarer:

fru cruz sa...

om man inte analyserar ordet vermicelli är det ju ett väldigt vackert ord. Ett annat vackert ord är pincett. Smaka på det =)
skönt att få undan mossan! krama

Unknown sa...

det var väl just det, jag smakade på ordet och njöt av dess "smak". en kom analysen... pincett är helt klart ett trevligt ord. majs är också ganska mjukt och skönt att smaka på. :o)
(plockade just ut en browniebotten ur ugnen, DEN kommer bli fantastisk att smaka på!)

Therese sa...

Tårtan ser alldeles ljuvlig ut! Jag gjorde en ricekrisps tårta igår och ena botten valde att inte skilja sig ifrån bakplåtspappret varvid jag fick ett litet (bara litet) raseriutbrott! Men men god är den ju det vet jag men hur den ser ut kommer ju vara en annan femma. Får sätta ögonbindel på våra gäster och hoppas att smaken tar över... :) Kram till dig du bagerska!