torsdag 14 maj 2009

Dagen som mös

Idag myser dagen med mig. Det regnar ute och jag är ledig. Känns väldigt skönt! Tänk vad mycket mysig man kan hitta på när det regnar ute. Gräsmattan har fått sig en lätt omgång gödsel som nu kan tränga ner. Mina frön i pallkragarna får lite blöta om fötterna och rötterna. Jag kan få sitta och mysa i soffan med en film, bok eller ett korsord. Idag kan man hitta på en massa mys, vi får se vad det kan bli.

För stunden njuter jag av frukost framför tv'n. En stor kopp te och nybakat bröd. På väg hem från Öland passade jag på att fylla på teburken hos Gerda. Hittade en ny favorit; Carl von Linné, ett fruktigt te med hela blommor. Rekommenderas!

Gårdagen fylldes till största delen av köksarbete. Bakade en browniebotten till eventuella tårtbak. Bakade lite grovt bröd, Fåfängans mörka. Plock och piff, disk och matlagning. (I äkta husmoderlig anda som Maria skulle säga.) Så idag är jag värd att bara ta det lugnt!

Inga kommentarer: