fredag 22 maj 2009

Med en doft av syren

Det regnar till och från idag och jag har verkligen en skön dag. Sitter uppkrupen i soffan med en kopp te och en bok, samtidigt står regnet som spön i backen utanför. Det är bra, gräset behöver det och alla frön jag sått. För att inte tala om jordgubbarna som står i full blom!Fast att jag tagit det väldigt lugnt känns det som om jag fått en del gjort. Har diskat och plockat lite här hemma. Tagit in lite kvistar med blommor från trädgården, skapat lite sommarkänsla. Det är något visst att kunna gå ut och plocka ihop en bukett med sitt eget.Söta A har varit hos mig en stund medan hennes mamma och pappa gjorde ärenden. Vi har gosat i soffan och tittat på Fåret Shaun, premiär för mig!

En riktigt mysig dag - med doft av syren!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå...jag älskar Fåret Shaun!!!! /Vic

Unknown sa...

Jag har inte sett det innan, men det var så att till och jag drog på munnen! =)

julia sa...

vilken skön dag du verkar har haft! h2o är nog som du säger, dags för att gå vidare. Man måste avsluta ngt för att ngt nyt ska kunna börja! Hoppas att du får en fortsatt skön helg kram kram!

fru cruz sa...

onsdagen funkar utmärkt! vi tar gärna sällskap av fler! Kaffet å chockladen var mitt förmiddagsfika btw, frukosten bestod av grovtbröd och hemmagjord musli. Så så onyttig är jag inte! =)