tisdag 23 juni 2009

Ikväll börjar sommaren

Ikväll börjar sommaren på riktigt!!! Kriminalkommisarie Barnaby är tillbaka för att lösa alla upptänkliga mord som begås i den lilla engelska byn Midsomer. Sommaren är deckartider, det går något nästa varje kväll (mån-tors). Helt underbart! Orkar man sedan inte sitta uppe och titta kan man ju alltid spela in och spara till regniga dagar.
  • Måndag - Beck/Montalbano
  • Tisdag -Morden i Midsomer
  • Onsdag - Miss Marple
  • Torsdag - Sommar med Ernst (ok, ingen deckare, men rysligt ändå? ;o)
För att inte tala om Allsången som även den har premiär ikväll. Som om inte det vore nog skiner solen, fåglarna kvittrar och kvällen är ljum.

God afton allesammans!

5 kommentarer:

Sofia sa...

Åh, Ida, vad jag håller med dig!! Heja Barnaby! Som vi har längtat efter detta här i vår lilla skruttlägenhet.

Haha, sommar med Ernst.. Hua, vilken rysare! Jag erkänner. Jag är den enda i landet som får obehagliga rysningar av den karln...

Ses på torsdag kanske? Kram från Heddan och mig

fru cruz sa...

min fråga lyder som så: Varför bor man i Midsomer? det borde ju absolut vara så att alla som bodde där från början har blivit mördade. följaktligen har det alltså flyttat in nytt folk i byn. Dessa måste vara totalt korkade och kan inte gjort några efterforskningar what so ever. =)
Ser även jag fram emot allsång och Barnaby ikväll! krama krama

Anonym sa...

Ånej...jag och maken som planerat en cykelutflykt just nu, fikakorgen packad och klar. Kanske kan komma hem till dig och se det en annan dag om du råkat spela in avsnittet:-) Tjolahopp!!! Vickan

Michaela sa...

åå jag tycker nästan morden i midsomer är läskiga! ja, direkt RYSLIGA som du säger!! hua.. men det kanske är en skada sedan man va liten och "råkade" titta på ett avsnitt eller två..!? ;)

Önskar dig en BRA sommar!

Unknown sa...

Sofia: Även jag kan få lite krypningar av Ernst. Ibland får han dock till riktigt coola grejer!
Torsdag morgon ses vi!

MiaMaria: Tror att någon en gång gjort en undersökning i just detta ämne. Personen i fråga hade räknat ihop hur många som dött under säsongernas gång. Får googla på det...

Vickan: Vad mysigt med picknick! Tyvärr höll ju jag mig vaken igår... Men det kanske går en repris? Å vi kanske kan ses ändå?

Michaela: Jag tänkte precis tvärtom igår, att morden i Midsomer inte är så blodiga och sliskiga som i många andra serier. Fast, britterna är ju väldigt bra på att bygga upp spänningen och använda musik för att göra det lite läskigt.
Önskar dig detsamma! =)