torsdag 25 juni 2009

Ingen, någon och Samuel

Någon har skitit på vårt köksfönster...

Denna någon dyker upp i alla tänkbara sammanhang hemma hos oss. Ingen har köpt mer toapapper, någon har ställt min choklad i fönstret och Samuel har glömt ställa in disken. Någon tenderar att ofta göra galet. Någon tenderar också ofta att vara Samuel. I det här fallet tror jag dock att någon är någon annan än Samuel...

Tilläggas bör att någon (läs Samuel) gör väldigt många bra saker också. Någon bjuder mig ofta på både frukost, lunch och middag. Någon bygger allt jag vill ha. Någon plockar jordgubbar till mig. Någon får mig att må bra varenda da'...

Igår hade någon diskat ur morteln i gjutjärn och sedan ställt den uppochner för att torka. Detta resulterade ju självklart i en rostring på diskbänken. Den här gången var det dock undertecknad som fick bära epitet någon...

4 kommentarer:

Michaela sa...

haha ja man kan ju alltid skylla på andra.. ;) man gör ju fel själv med. och det är tur! för annars skulle man nog bli alldeles för självgod, eller hur??

kram

Unknown sa...

Visst är det bra att ha någon att skylla på ibland! Bara man erkänner sina egna misstag, man växer visst av det säger de som vet. :o)
"Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det..."

Therese sa...

Fröken! Jag tror allt att du blivit lite väl bortskämd av din man..... ;)

Kram på dig!

Unknown sa...

Therese: Jag är inte bortskämd, bara älskad!!! ;o)
kramkram