lördag 27 juni 2009

Skitiga fötter och stubbiga ben

Barfotatider, jag njuter av varje ögonblick. Dagg i gräset, grus på uppfarten, jord i landet, varm asfalt och svala stenar. Allt ska upplevas med bara fötter! Sen är det ju ingen som orkar springa och raka benen vareviga dag bara för att det är sommar. Jag menar, Samuel är stubbig i ansiktet, jag på benen. Någon rättvisa måste det ju vara! ;o)

Hittade en söt fotlänk på jobbet igår. Så enkelt och så fint! Jag går ju oftast i jeans och vi kom fram till att turkos nog var min färg. För tio riksdaler kanske jag till och med kostar på mig någon ytterligare i annan färg. Tänk vad lite shopping kan göra en flicka glad!

I veckan har också mina efterlängtade ballerinaskor kommit! Mjuka i skinnet och så söta att titta på. Passar till både jeans och kjol.

Idag spenderas en hel del tid i trädgården. Gräsmattan är klippt, ogräset verkar äntligen börja känna av Strollern, det gulnar här och var. Uppfarten rensas så sakterliga från små grästuvor och bark läggs runt buskarna. Samuel har också gett sig på stuprören. Den gamla färgen har mer eller mindre ramlat bort. Bort med den och på med ny!

Ikväll tror jag att jag ska lyxa med ett fotbad!

3 kommentarer:

julia sa...

fina skor!

Michaela sa...

Helt rätt! lite rättvisa måste det faktiskt få vara!! orka raka benen var och varannan dag liksom! :S
...men men. man kan ju vaxa med! kanske man skulle testa. heh. :P

söta skor!

Unknown sa...

Julia: Tack! Supersköna är de också.

Michaela: Vaxa kan ju vara ett alternativ iofs. Man ska bara våga testa, tänk om det gör jätteont! ;o)
Tack!