måndag 1 juni 2009

Sol ute, sol inne

Jobbar lite ute idag, man får ju passa på! Man behöver inte frysa i alla fall. Ljumma vindar ger lite välbehövlig svalka i den annars närmare 30-gradiga värmen. Låter som om det är fullt ös nere vid badplatsen idag. Kan tänkas att skolbarnen bytt brännboll mot badbomben? Jag ska strax vända solen ryggen och försöka plocka lite mer gråfibbla ur gräsmattan. Detta evighetsgöra - och lite välkomnande trädgårdsterapi.

Ikväll ska det grillas! Sparrisknyten inlindade i bacon, lite små nötfärsbiffar och ugnsstekt potatis. Samuel får nog röra ihop en liten yoghurtsås också, det är han bra på!

(Har gått upp till halvtid idag, första gången sedan snart ett år tillbaka. So far, so good.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej du min lilla vän har sett dej flera dagar när jag antingen cyklat ett kört bi förbi, men varje gång har jag haft för bråttom att stanna ... hoppas att det går bra att jobba lite mera kram!

Unknown sa...

Hallå där! Du får ju se till att inte ha så brått i fortsättningen, utan att du hinner stanna till. :) Jobbet går fint, kastade mig huvudstupa in i verkligheten dock, så en ledig dag idag satt fint.
kramkram =)