torsdag 11 juni 2009

Svamppasta

Samuel jobbar kväll idag, jag ska njuta av gårdagens Miss Marpel. Är ganska trött så här i slutet av veckan. Firade lillsvågern som tog studenten i tisdags, testade linedance med jobbet igår. Idag ont i huvudet. Mat och sömn är bästa receptet på det.

Tisdagen bjöd på strålande fint väder, god mat och trevligt sällskap. Ut sprang studenter till höger och vänster. Ut från skola, ut i ovissheten om vad som komma skall. Minns själv att det var med en viss skräckblandad förtjusning som man lämnade den trygga och inrutade världen bakom sig. Plötsigt skulle man själv fylla dagen med meningsfulla aktiviteter. Nåväl, själv flydde jag tillbaka till skolan ganska kvickt för ytterligare studier.


Idag bjuds det på snabb och enkel
svamppasta till middag. Gott fast att man gör som jag idag - helt fel! Att läsa instruktioner är inte min starka sida när jag är trött (kanske inte annars heller iofs...).


Bild från arla.se

Inga kommentarer: