fredag 12 juni 2009

Husmorstips [del 1]

Jag blev så inspirerad av Magdas husmorstips att jag bestämde mig för att dela med mig jag med.

Sotaren ska komma. Passade därför på att städa ur braskaminen igår kväll. Ett av de bästa sätten att få rent glasluckan är att använda en fuktig trasa eller lite fuktat tidningspapper. Doppa detta i aska och gnugga sedan glasrutan. All smuts försvinner lekande lätt och rutan ser ut som ny!
Har även testat medlet som följde med kaminen, men det ger jag inte mycket till övers för...

Har gått här och väntat hela eftermiddagen. Vart håller han hus? Så tog jag ännu en titt på avin. jodå, han ska komma. På tisdag! Blir knäpp på det här med datum och tider att hålla reda på, fixar inte det. Får ta en fika till tröst, än är det långt till middag.

Bild från nrk.no

Inga kommentarer: