onsdag 8 juli 2009

Egna lakan

Här kommer några bilder på det projekt som avslutades för några veckor sedan. Om ni minns så hade jag lite tyger här hemma som syddes till egna lakan. Här är det färdiga resultatet!Eftersom det randiga tyget bara var 110 cm brett fick det bli vita kanter längs med hela sidan på påslakanen. Lakansbaksidan är vit och som inramning lät jag lite av baksidan komma över även på framsidan. I brytningen mellan de olika tygerna sitter en färdig brodyr. Blev riktigt bra tycker jag!
Om andan faller på kanske jag broderar in vårt monogram på det vita i ovankant. Det tror jag skulle vara fint.

3 kommentarer:

syster viktoria sa...

underbara!!!

Michaela sa...

du är kreativ som få! härligt.. jag längtar lite tills jag får eget hus nu när jag läser din blogg.. :):)
men kanske ska gifta mig och sådär först ...eller? ;)

Unknown sa...

syster viktoria: Tack! Blev nöjd.

Michaela: Tack! Kreativiteten behöver ta sig olika utlopp för att jag ska må bra.
Eget hus är verkligen jättemysigt. Men det kräver en hel del arbete också. Rekommenderar nog att ha någon att dela det med. Men sen så! ;o)