tisdag 18 augusti 2009

Husmorstips [del 4]

Förra hösten gjorde vi om vår tvättstuga och ett av de bästa inköpen är tvättmaskinen och torktumlaren. Vi slog till med maskiner som tar 8 kg tvätt, men som även väger av hur mycket man lagt i. Våra sovsäckar har nu fått sig en omgång och är fluffiga och fräscha igen efter turen på fjället. Dagens tips handlar om att få täcken och kuddar så där fluffiga igen efter tvätten.

Lägg med några tennisbollar med täcket/kudden när du torkar det i tumlaren. Tennisbollarna slår sönder eventuella "klumpar" i fyllningen.

Känner mig som en riktig husmor idag. Tidigt uppe var jag för att äta frukost med Samuel. Småfisarna sover fortfarande och nu försöker jag, ackompanjerad av svt's Godmorgon, utföra "tysta" aktiviteter. Tar ner tvätten i källaren, avbeställer böcker och bloggar till er. Solen skiner idag, det är nice!

1 kommentar:

Michaela sa...

hihi tack för tipset! [fast jag visste det redan innan] men upprepning är ju alltid bra :))

Du tar alltid så fina bilder.. jag önskar JAG hade en kamera... :P