måndag 17 augusti 2009

Hit och dit och tillbaka igen

Det är ganska grått och trist idag, nästan som höst. Känns lite knasigt eftersom jag har en hel veckas semester kvar.

Idag har varit en sån där dag när det mest känns som om man snurrar runt. Man går från ett ställe till ett annat och när man väl är där minns man inte vad det var man skulle göra. Ett annat fenomen för dagen har varit att gå från ett ställe till ett annat utan att göra färdigt det jag håller på med. Med blicken i backspegeln verkar det ändå som om jag har fått ganska mycket gjort. Det har handlats, plockats i hela huset, toaletterna har städats, vilats, plockats in blommor från trädgården och... Som sagt, ett och annat har ändå blivit gjort.

Blommorna har hamnat i ett av sommarens loppisfynd. En läcker kanna från Bavaria inköpt för liten penning.

Ikväll kommer lillsvågern med flickvän, då blir det film och pizza!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin bild Ida. Låter för övrigt mysigt med pizza och film:-) / Viktoria

Michaela sa...

film och pizza låter ju inte helt fel ....

Tack för kommentaren på min blogg! :) man läser ju lite oftare där...
Men jag håller med om att det ibland kan va bättre att svara på sina egen blogg... beror lite på va det handlar om.. sen får ju DIN blogg lite mer kommentarer också, om man svarar på sin egen alltså ;)

ha en bra vecka ida!