tisdag 25 augusti 2009

I feel good

Känner mig fräsch. Så där fräsch som man bara kan känna sig efter en dusch efter flera dagars förkylning. För bara någon dag sedan gav blotta tanken på att slitas från snorpappersrullen upphov till lätt ångest. Idag kände jag mig dock redo. Har till och med lyxat med lite deo. ;)

När jag var liten fick man inte gå ut om man var sjuk. Kan du inte gå till skolan, kan du inte gå ut. Oftast hade väl detta sitt ursprung i att man ville gå ut och leka, vilket kan bidra till viss förståelse för föräldrarnas resonemang. Vattnade helt nyss lite blommor på altanen. Funderade på om det skulle anses som oansvarigt att gå och hämta posten barfota, nu när jag är sjuk och hemma från jobbet menar jag. Lånade därför ett par av Samuels skor och hasade mig iväg till brevlådan. Insåg att jag nog inte är riktigt så frisk som jag själv tror med tanke på att den korta promenaden gav upphov till både ökad hjärtverksamhet och ökad kroppstemperatur. Den friska luften kändes dock väldigt skön.

Dagen till ära tänkte jag blogga till vårt badrum och ta er med in i duschen. Känns som en lagom ansträngande aktivitet. På återseende!

1 kommentar:

Michaela sa...

åå usch! man vet ju precis hur det känns att gå ut när man är sjuk.. man går som i bomull typ.. helt avskärmad från världen.. hör bara sina egna tunga andetag blandat med "snorindrag".. usch o fyy. och det där med att värmen stiger så fort man rör på sig! usch! :S blir helt dåsig bara av tanken!!!

härligt att du ändå mår liiiite bättre iaf! :)