söndag 16 augusti 2009

Informationsstress

Kände att jag kom av mig lite när vi kom hem. Under stora delar av vandringen har mängder med tankar och idéer till inlägg flödat fram. När vi så kom hem gick luften ur mig. Jag vet att de där idéerna finns kvar där inne, men jag har lite svårt att få ut dem. Enkelheten i vardagen på fjället har varit välsignad. Var dag har haft sina rutiner, tankarna har fått flöda fritt och det är bara att sätta en fot framför en annan. Inga höga krav, inga mängder av val, ingen stress. Väl hemma faller vardagen på. Ryggsäckar ska packas upp, kläder ska tvättas och mat ska lagas. Intryck och information flödar ut genom radio, tv och internet. Hjärnan säger ifrån sluta, jag blir så trött, stäng av och starta om...

Så, haf tålamod. Vi har haft det fantastiskt bra på fjället och tids nog ska jag dela med mig av upplevelser, tankar och idéer. Tills dess önskar jag er en god kväll och en bra start på nästa vecka!

2 kommentarer:

Michaela sa...

låter underbart att vara borta sådär ibland!!

Unknown sa...

Michaela: Ibland tror lag lite det är ett måste att bara stänga av allt. Som du gjorde på Gotland tex! =)