fredag 21 augusti 2009

Ren kärlek

Vi köpte en ren på väg hem från årets vandring. Nåja, inte hela djuret... Men väl ett renskinn. Det började med att vi var på jakt efter en kohud att ha på golvet. Vidare hittade vi sittlappar av skinnstuvar till bra pris. Det slutade med att vi tog med oss ett helt renskinn hem, för "det är ju så mysigt om man kan sitta eller ligga på det tillsammans". Nu bor renen, en vaja, hemma i vårt vardagsrum i väntan på kalla vinterdagar när vi ska ge oss ut på utflykt och inte vill bli kalla om rumpan.

Vi trivs bra tillsammans vajan och jag, hon värmer och mjukar upp vår gungstol. Numera kan man sitta i den utan att uppleva den som hal, hård och lite kantig. Istället är den mjuk, mysig och ofantligt gosig. Gungstolen har förvandlats till en riktig fåtölj.Idag har jag min sista semesterdag, på måndag kastas jag tillbaka till verkligheten igen. Hösten närmar sig och det ska bli lite mysigt att få boa in sig lite. Mina höstkläder, filt och kuddvar från H&M har kommit liksom höst- och vinterkatalogerna från Stoff&Stil. Finns fantastiskt mycket fint att välja av! Först ska jag dock sy klart (läs påbörja) klänningen jag fått hem saker till. Måste också visa er haremsbyxorna jag sydde i början av semestern. Mycket att stå i alltså!
Läsning ligger högt på listan över aktiviteter, deckare och kriminalromaner tillhör favoriterna. Kok-/bakböcker kommer dock inte långt efter. Under valnötsträdet, sommarpresent från mamma, är en ny favorit. Testa gärna deras röda lasagne med grönt.

1 kommentar:

Michaela sa...

oj härligt!!

..alltså, ärligt! hur hinner du ta alla dessa HÄRLIGA, FINA & BRA bilder som du lägger upp på bloggen varje dag??

...helt makalöst inspirerande och imponerande!