söndag 30 augusti 2009

Wash went dirty

Fyndade en ny bikini och lite underkläder häromdagen. Döm om min förvåning när jag på lappen i ett par av trosorna läser Wash when dirty. Kände mig smått idiotförklarad. Jag menar, vem tvättar INTE sina underkläder när de är smutsiga?! Behöver vi verkligen uppmaningar från våra kläder för att vi ska sköta vår personliga hygien. Kanske skulle det stått Bytes dagligen också, eller är detta nästa steg i utveckligen? Personliga uppmaningar...

Så slog det mig, det är inte första gången produkter uppmanar oss till saker. PET-flaskorna uppmanar till pant och återvinning, godispapper med papperskorgssymbol och tvålpaketet med texten Pleace recycle me. Faktum är att jag äger strumpor vilka är märkta med höger och vänster. Faktum är att jag GILLAR den märkningen. Börjar jag bli lat?

Visst är det så att jag ibland studerar förpackningar, sökandes efter information om hur jag ska sortera dem. Redan finns det kläder som läser av basala kroppsfunktioner, så som temperatur, andning och puls. Plagg som hjälper oss att överleva i extrema situationer. Men är det något vi ska vänta oss av våra vardagliga kläder i framtiden? Tröjor som vänligt, men bestämt, meddelar Du luktar illa, vänligen tvätta dig eller Du luktar illa, vänligen tvätta mig...

Vad har vi oss att vänta?

3 kommentarer:

Michaela sa...

heh, jo vi har mkt vi ska göra här i livet; styras åt alla möjliga dumma håll & kanter ;)

...På vilket sätt är "Marley and Me" verklighet!!? :S
skitbra film anyway!

temys är fint! :)

Michaela sa...

jaha, usch va tråkigt!! gillar verkligen inte döden. den är så TOM.... började gråta redan INNAN jag satte på filmen :/ usch.. helt ur balans ;)

..tur det är rätt skönt att gråta iaf! :)

Rut Linden sa...

haha :D

Och aaaah, vad den dar maten sag god ut!!! jag vet vart jag ska aka sa fort jag kommer hem ;) Men aven om jag inte blir matad sa vore det pa tiden! Ni verkar ha det sa otroligt mysigt! Halsa mannen din, fina Ida!! kramar!!!