måndag 21 september 2009

Jag är min egen

Besökte ett av de statliga bolagen i förra veckan. Kom ut med en liter klar vätska som enligt expediten skulle smaka något unket. Kvällen kom och Samuel var först på flaskan. Jag var inte sen att haka på och tog mig en hutt. Under följande minut väcktes minnen från brickor med plastmuggar, fnittrande klasskamrater och kalla stengolv i korridoren fram till handfatet där man kunde spotta. Varje kväll får jag personifiera min egen fluortant.

Samuel var snabb på flaskan första kvällen. Andra kvällen lovade han att skölja varannan kväll, eller var tredje, eller... "Man är ju inte sämre karl än att man kan ändra sig." Snål som jag är lär jag väl hålla på ett tag till.

Har inte hittat paketet med plackers än, köpte nya igår istället...

Reklambild från Flux, med eget kladd.

1 kommentar:

Michaela sa...

Tack för kommentaren :)

Jag sköljer flour varje kväll! känns viktigt.. och jag har väl inte direkt nåt minne av nån flourtant så...heh.

lycka till! bra att du köpte nya plackers!!