fredag 25 september 2009

Vi ska sy och vi ska klippa

...till den stora galakvällen, ska vi sy modellen.

Om det blir några stora galakvällar framöver, det återstår att se. Igår tog jag dock till saxen och klippte ut tyget till en klänning av ovanstående modell. Svart linne med svart foder. Mäta byst, midja och stuss. Justera mönster för att ge lite extra svängrum. Får jag behålla formen fram till jul kanske detta blir årets julklänning tillsammans med lite läckra accessoarer. Vi får väl se!

Lovar att inte vänta lika länge som med haremsbyxorna innan jag visar upp resultatet.

Mönster från Stoff&Stil

2 kommentarer:

Michaela sa...

Va roligt!! :)

Lycka till med klänningen!

Michaela sa...

Det va ingrid som dog, matthews fästmö.. i rabies! usch, såååå onödigt! men tur det bara är en serie. fast det får man knappt säga... eftersom jag verkligen levt mig in i det där nu ;) hehe

Lycka till med "syeriet" :D
jo tack, det kommer bli en bra och spännande kväll på jobbet, det känner jag på mig! :) kram