torsdag 15 oktober 2009

Nytt i hyllan

För lite sedan beställde jag hem några böcker. Numera kan man ju bläddra i många av böckerna redan på nätet, så att man får lite känsla för dem. Beställde en vore-bra-att-läsa-bok, en kompensationsbok till mig och en kompensationsbok till Samuel. För om man beställer något "nyttigt" måste man ju få något som livar upp en också. Vidare måste ju Samuel få en bok om jag nu får två...

Numera pryder därför Duktighetsfällan soffbordet. Har ännu bara läst lite i den, men ack vad jag känner igen mig i mycket. Hoppas att denna "handbok för prestationsprinsessor" kan ge en och annan tankeställare. Om inte annat är det ju alltid skönt att läsa att det finns fler av oss där ute. Ytterligare
blev det två kok-/receptböcker. Samuel kastade sig över Per Morbergs senaste kokbok och verkade väldigt nöjd. Raka recept med enkla smaker, som äkta toast skagen eller riktigt ärtsoppa. Han verkade inte helt ledsen över Två systrar söta heller, även om den boken var till mig. Mången godsak att sukta över...

Det bästa med böcker är ju att de faktiskt inte bara måste läsas, de är vackra att titta på också!

2 kommentarer:

Michaela sa...

Böcker är härlig avkoppling såhär i höst!! :) trevlig läsning..

Rut Linden sa...

Din blogg är världens mysigaste! Mysiga inlägg med jättemysiga, fina bilder!! Tack för alla kommentarer Ida! Kram!!!