torsdag 8 oktober 2009

Stian ska skuras

...och locket ska läggas på brunnen.

Det är mycket som ska göras i trädgården nu på hösten innan vinter gör entré och naturen går i träda. Nu är rosorna kupade, gräset klippt och hallonen gallrade. Fattas beskärning av äppelträden och kanske ett röj mellan raderna med jordgubbsplantor. Självklart finns det mycket kvar som säkert borde ha gjorts, men inget som inte kan vänta. Fina höstdagar är trädgårdsarbetet rena terapin. Tips och råd om vad som behöver göras hittar du här.
Kvällarna blir mörkare nu och jag har redan fått skrapa rutan på bilen flera mornar. Samtidigt är det mysigt att kunna krypa upp i soffan om kvällarna, tända ljus och känna värmen från den tända kaminen. Tolv rutor är klara och det känns som om jag börjar få in snitsen nu. Ådrog mig min första virkskada igår. På något förunderligt vis lyckades jag skära mig på garnet. Men det som inte dödar, det härdar. Nu ska jag på det igen!

1 kommentar:

Blogg by Maliin Stoor sa...

Fina bilder och bra ord!!

Gillar bilden på handen!!!!


Ha en bra kväll


Maliin