måndag 25 januari 2010

Vårvädran

Idag känns det som om det finns hopp om våren. Trots att temperaturen åter krupit ner långt under nollan och meteorologerna lovar mer snö. För mig får det gärna vara vinter ännu en månad, så som kalendern föreskriver, det gör inget. Men något i luften skvallrar om att det ändå finns hopp om ljus, värme och vår. Kanske har det med solen att göra, kanske beror det på något annat... ;) Vad det än beror på så är det fantastisk. I väntan på våren gör jag lemonad av min apelsinsockerlag, lägger citroner i uppvärmd olivolja och virkar värmande sjalar.

* * *

Tror bestämt jag får ge er alla en liten update, så här när jag själv hunnit smälta nyheten. Inga bullar i ugnen för er som trodde det. ;) Däremot jag har jag fått ett nytt jobb! En kreativ utmaning där bloggen, tro det eller ej, var språngbrädan. Det här året har så mycket i beredskap för oss att jag knappt kan vänta. :)

2 kommentarer:

Rut Linden sa...

Ida din myspys! Hur lyckades du få det att jäsa så bra!!?? Och den där ängel-saken såg ju hur mumsig ut som helst ändå! :)

Och vadå sol och värme med flirt-smiley? Det gör ju att man blir jättenyfiken.... Kanske hon har en bulle i ugnen..?! Tänkte jag då :)

stor kram på dej Ida!!!! <3

Therese sa...

Ja vad kan få dig o ha vårkänslor så här års tro? Mysigt med alla citroner, marmelader och annat gotti gott!!

Kramis