onsdag 3 februari 2010

Carpe diem - retrokänsla

Vissa saker väcker massvis med minnen. Mammas gamla assistent är en sådan sak. Som det otal gånger pappa bakat bröd till mig i den maskinen när jag var liten. Eller alla de bulldegar mamma haft på jäsning bunken. Eller den gången syrran "bara skulle känna" på något och fastnade med fingret i snurren. Idag har det bakats semlebullar med hjälp av den gamle trotjänaren. Mamma och jag hann med en promenad mellan snöbyarna. Mycket snö blir det och på Öland har snön en tendens att samlas i drivor. Vackert blir det men tidningsbudet var måttligt förtjust innan vi fick loss hennes bil.

3 kommentarer:

Em sa...

Å! Vi har en precis likadan assistent hemma. Den har Flippen fått av sin farmor! Fast precis blev visst fel. Vår e vit! =)

Michaela sa...

Superfina bilder verkligen!! Du har känsla för det där med foto....

...bor din mamma på Öland? Jag försöker lista ut varför du är där ;)

Therese sa...

En sån bakmaskin har jag i min ägo efter min mormor...den är "awsome" aj lajk it alot!!

Härliga bilder på ett snöigt öland!

Kram