tisdag 2 februari 2010

Novus vita

Sitter på norra Öland och blickar ut över sundet, eller... Det är inte helt sant. Jag sitter på norra Öland och blickar över den plats där sundet vanligen brukar visa sig. I rådande väderlek är det svårt att urskilja något alls på några hundra meters avstånd. Jag ser i alla fall enarna på allvaret och det är inte så illa det heller. Vilken plats och vilket väder kan dock vara bättre lämpat för att fundera över det tema jag vill bygga i vårt hem. Temat bygger på följande ord:
Växthus/Orangeri. Jord. Lerkruka. Terrakotta. Glas. Zink. Planta. Liv.

Hänger ni med? Förstår om det kan vara svårt att få känslan för vad det är jag menar, mamma förstod på en gång, Samuel förstod inte alls. Vi är ju så olika hur vi fungerar. Kanske kan bilderna hjälpa känslan på traven.
Novus vita = Nytt liv

2 kommentarer:

Michaela sa...

Jag fattar också! :)
Vi kvinnor är ju fantastiska... haha...

Jättefina bilder!
Gött att va på Öland! Hur länge?
kram.

Andrea sa...

:) om du spanar riktigt ordentligt ända in till fastlandet så ser du mig!!! Men kalmarsund är sig inte riktigt likt. Allt är vittvittvitt.

Får jag f.ö. komma oh hälsa på någon helg snart?

Kramar